2014. január 14., kedd

Üveg decoupageolások tapasztalatai / Experience while renewing the bottles with decouapge

Mostanra egy pár üveget, karton-, fa- és konzervdobozt is decoupage-oltam. Sok tanulni valóm van még, de pár tapasztalatot már beszereztem és ezt megosztom veletek. 

By now I've used the decoupge on bottles, on wooden boxes and on tins. I got some experience and I would like to share them with you.







  • Elsősorban nem hiába mondják, hogy a felületet le kell tisztítani. Nagyon fontos, hogy por és zsír mentes legyen a felület amit díszíteni szeretnénk. 
As a first advice it is very important to have a clean and grease-free surface.


  • Másodszor én azt tapasztaltam, hogy igazán szép akkor lesz a szalvéta amit ráhelyezünk az üvegre vagy akár fa dobozra - ha előtte lefestjük. Én akrill festéket szoktam használni mivel nagy a színválaszték, kis kiszerelésben is kapható és elfogadható áron. Érdemes akár több rétegben is átfesteni.
My opinion is that tha napkin will look the best on the bottle or box only of we paint the surface first. I use acrillyc paint as it can be purchased easily in small dose as well. It is recommanded to paint more times getting more layers.



  • A szalvéta ráhelyezése előtt nem szükséges feltétlenül már bekenni a felületet egy réteg ragasztóval. Van olyan eset amikor lehet egyből a szalvétára rákenni a ragasztót. Mivel az úgyis átázik, szépen oda ragad. Ezt viszont csak lapos felületen érdemes kipróbálni; pl. fa dobozokon. Olyan tárgy ami domború azon érdemesebb az eredeti ragasztó - szalvéta - ragasztó - lakk sorrendet megtartani.
It is not very necessary to put one layer of glue before you apply the napkin on the decorated object. There are some cases where it is enough to put the glue on the napkin. This possibility can be used only on flat surfaces as a wooden box for example. On bulging shapes it is better to use the general: glue - napkin- glue - varnish steps.  


  • A lakk tényleg vízállóvá teszi az üvegeket. Bátran lehet konyhában a pulton is tárolni őket.
Observed that the varnish layer really makes the bottles to be waterproof. 




2 megjegyzés:

Unknown írta...

Én az üres instant kávés üvegeket szoktam lefesteni. Eddig kettőre mondhatom azt hogy igazán szép lett. Az a problémám hogy nekem a festék az üvegen csíkos marad. Ha higítom az a baj, ha nem higítom akkor az. Mitől lesz szép egyenletes a festék???

Unknown írta...

Milyen festéket használsz? Én akrilfestékkel szoktam festeni az üveget és a konzervdobozokat is, de még a fa dobozkákat is. Szerintem ne hígítsd. Ajánlatos kétszer-háromszor is átfesteni. Fontos, hogy hagyj minden réteget megszáradni. Illetve nem minden szín lesz szép. a piros fényes akrilfesték nekem is csíkos lett, de a matt színűek nem. Ha gondolod küldj képet az alkotásaidról és felteszem a blogra, mint olvasói alkotás :) jó újrahasznosítást és festegetést :)